Heeft u een probleem of klacht over de hulpverlening van Moviera?

Dan kunt u een klacht indienen. Moviera vindt klachten belangrijk omdat we u zo goed mogelijk willen helpen. Wij kunnen leren van uw klacht.

De klachtenprodedure van Moviera is gedigitaliseerd. Er zijn twee manieren om een klacht in te dienen:

  1. Maak gebruik van de online module ‘Klacht indienen’ in onze informatie-app
  2. Dien een klacht in door het klachtenformulier te downloaden, in te vullen en per e-mail op te sturen

Online module 'Klacht indienen'

U kunt een klacht indienen door antwoord te geven op een paar vragen in onze online module genaamd ‘Klacht indienen’. Als u na het invullen van de antwoorden op verzenden drukt komt de klacht terecht bij de klachtencoördinator van Moviera.

Schriftelijk een klacht indienen

U kunt ook ons klachtenformulier downloaden en wanneer het u uitkomt invullen. Stuur dit ingevulde formulier op per email naar klachten@moviera.nl. De klachtencoördinator neemt dan binnen 5 werkdagen contact met u op.

Externe Klachtencommissie

Soms is een klacht heel ernstig of komt u er met Moviera niet uit. Dan kunt u uw klacht indienen bij de Externe Klachtencommissie. Dit is een onafhankelijke commissie, de leden van deze commissie zijn niet werkzaam bij Moviera.

U kunt uw klacht rechtstreeks bij deze commissie indienen. De contactpersoon voor de klachtencommissie is de klachtencoördinator. Klachten moet altijd schriftelijk of per mail worden ingediend. Als u wilt kan de cliëntvertrouwenspersoon of de klachtencoördinator hierbij helpen.

De externe klachtencommissie neemt dan contact met u op over de verdere afhandeling van de klacht.

Cliëntvertrouwenspersoon

Moviera maakt gebruik van een cliëntvertrouwenspersoon. Deze is alleen beschikbaar voor de cliënten van Moviera, niet voor de medewerkers. Met de vertrouwenspersoon kunt u in een veilige omgeving uw verhaal bespreken, en dit zo nodig samen op papier zetten. Met de cliëntvertrouwenspersoon kunt u eventuele vervolgstappen bespreken en deze kan u daarbij ondersteunen.

De vertrouwenspersoon heeft een zwijgplicht en mag alleen met anderen over klachten spreken als u daarvoor toestemming geeft.

Meer weten?

Informatie over de cliëntvertrouwenspersoon

Hebt u vragen over onze klachtenprocedure?

Neem dan contact op met de klachtencoördinator:

Mevrouw K. Kok
Bennekomseweg 43
6717 LL Ede
Telefoonnummer: 088 3 744 744
E-mail: klachten@moviera.nl

Meer weten?

Download onze klachtenregeling

Handige downloads

Vind u het fijn als wij contact met u opnemen?

Laat dan uw gegevens achter. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Direct hulp nodig?

Neem direct contact met ons op.

088 3 744 744

Noodgeval? Twijfel niet. Bel 112

Wilt u dat wij contact opnemen?

Vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.