De afgelopen maanden heeft onderzoeksbureau Triqs voor Moviera de CQ-index uitgevoerd: een manier om de cliënttevredenheid anoniem en onafhankelijk te meten. Dit onderzoek vindt eenmaal per drie jaar plaats.
Dit jaar hebben in totaal 173 cliënten meegedaan aan het onderzoek. In de opvang zijn groepsbijeenkomsten georganiseerd om de vragenlijsten in te vullen. Ambulante cliënten en ex-cliënten die in het afgelopen half jaar door Moviera begeleid zijn, hebben de vragenlijsten per e-mail of per post ontvangen.
Het gemiddelde cijfer dat cliënten de dienstverlening van Moviera geven is een 8,35! De vorige keer, in 2021, kregen we een gemiddeld cijfer van 8,25.
Onze (voormalig) cliënten geven aan zeer tevreden te zijn over:
- de afspraken over de persoonlijke begeleiding
- de (afspraken over) de begeleiding van de kinderen
- de veiligheid op locaties en de veiligheid van de kinderen
- het contact met de medewerkers (‘beleefd, neemt mij serieus, luistert aandachtig’)
- de mate van hoop die zij voor de toekomst ervaren
- het weten wat te doen bij een klacht
- de cliëntvertrouwenspersoon
- ervaringsdeskundigheid en trainingen.
Als organisatie zijn we natuurlijk ontzettend trots op de hoge beoordeling. Het blijft een uitdaging om op dit niveau hulpverlening te bieden, gezien de hoge druk op de opvang, de hulp thuis en de financiering die nodig is om ons werk goed te kunnen (blijven) doen.
De komende jaren blijven we ons inzetten op aandachtspunten en wensen vanuit de cliënten.
We bedanken alle cliënten die aan het onderzoek meegewerkt hebben en onze collega’s die zich – ook meetbaar- met hart en ziel inzetten voor een toekomst zonder huiselijk geweld en mensenhandel.
Wil je meer weten over onze plannen en ambities voor de komende jaren? Lees dan ook ons strategisch meerjarenbeleid 2024-2027