Iedere drie jaar laat Moviera een cliënttevredenheidsonderzoek uitvoeren door onafhankelijk onderzoeksbureau Triqs aan de hand van de CQ-I methodiek. Dit jaar hebben in totaal 185 (ex)cliënten meegedaan aan het onderzoek. In de opvang zijn groepsbijeenkomsten georganiseerd en ambulante cliënten en ex-cliënten van het afgelopen half jaar hebben de vragenlijsten per e-mail of per post ontvangen.
Doel van dit onderzoek is om de waardering van de cliënten over onze dienstverlening te meten, maar het levert ook aanknopingspunten op de gebieden waar onze dienstverlening nog verbeterd kan worden. De meting wordt gedaan door middel van (gestandaardiseerde) vragenlijsten die door de cliënten zijn ingevuld. De cliëntenraad van Moviera heeft input geleverd voor een aantal extra (vrije) vragen.
Resultaat
Het gemiddelde cijfer van cliënten voor de dienstverlening van Moviera is een 8,3. Een mooi cijfer waar we trots op zijn en hoger dan de score in 2018 (8). Naast het eindcijfer zijn we ook erg blij met de hoge respons: de bereidheid door (ex)cliënten om (anoniem) hun mening over de dienstverlening te geven.
Positieve punten
Cliënten zijn zeer tevreden over de veiligheid op locaties en ook de veiligheid van de kinderen, over de bejeging door en het contact met de medewerkers en het maken van afspraken over de begeleiding en de uitleg op begrijpelijke manier.
Verbeterpunten
Daarnaast geven de uitkomsten ook inzicht in waar we onze dienstverlening nog kunnen verbeteren. Verbeterpunten die genoemd werden gingen met name over huisvesting, hulpverlening aan kinderen en de zelfredzaamheid van cliënten. Op het gebied van de huisvesting gaan we begin 2022 enorme verbetering tegemoet met de inhuizen in de twee nieuwe locaties in Utrecht en Arnhem, waar alle cliënten eigen zelfstandige units gaan krijgen. Wat betreft de feedback op de andere thema’s, daar gaan we samen met medewerkers en de cliëntenraad mee aan de slag gaan om zo de dienstverlening van Moviera te verbeteren.