Kwaliteit van hulpverlening zichtbaar maken

Moviera wil de kwaliteit van haar hulpverlening zichtbaar maken. Niet alleen laten zien hoe we voldoen aan normen, kaders en richtlijnen, maar vooral wat we bijdragen aan het leven van de cliënt, want daar gaat het om! In november 2021 vonden laatste de audits voor de ISO-certificering en het Keurmerk Veiligheid in de Vrouwenopvang plaats. Twee auditoren van Certificatie in de Zorg hebben vier dagen lang verschillende medewerkers van Moviera gesproken.

Stappen om kwaliteit te verhogen

Kwaliteit staat permanent hoog op de agenda van Moviera. Het beleid is erop gericht om steeds concretere handvatten te creëren, waarmee we de dienstverlening aan onze cliënten verder verbeteren. Een paar zaken waar we in 2020 druk mee waren op het gebied van
kwaliteit zijn:

• Een concretere uitwerking van het kwaliteitsbeleid. Hiermee kunnen onze medewerkers praktischer aan de slag.
• Er is een stakeholdersanalyse uitgezet. De resultaten hiervan zijn gebruikt als input van het strategisch jaarplan 2021.
• De aanpak om cliëntsignalen breder in kaart te brengen is beter vastgesteld. Hiermee kunnen signalen sneller worden opgepakt.

ISO 9001 certificering

De uitkomst van de audit was voor Moviera én de cliënten zeer positief! Moviera kreeg wederom een positieve beoordeling, waarmee de ISO 9001:2015 certificering met een jaar is verlengd. Punten die tijdens de vorige certificering nog meegegeven werden vanuit Moviera 3.0 opgepakt.

De auditoren geven ons een groot compliment! Ze geven aan dat:

  • Er sinds vorig jaar veel verbeterd is binnen Moviera op het gebied van systemisch werken, informatie verzamelen en een integrale analyse van verschillende cliëntsignalen
  • Ze veel verbeteringen zien op het gebied van methodisch werken: in de systemen en voor de organisatie, medewerkers én de cliënt
  • Ze veel deskundigheid zien bij alle medewerkers en ook zeker de toegevoegde waarde van de gedragswetenschappers en gezinsbegeleiders terug zien
  • Er duidelijk met jaarcyclussen gewerkt wordt, waardoor de monitoring van acties (en dus de voortgang) op verschillende onderwerpen beter is geborgd
  • De cliëntdossiers door de verbeteringen goed inzicht geven in hoe we werken en wat we (volgordelijk) doen in het proces, voor overdracht en ook ten aanzien van management informatie en rapportages, door o.a. overzicht op het dashboard en gebruik van de juiste formulieren

Keurmerk Veiligheid in de Vrouwenopvang

Ook hebben we in november 2021 het Keurmerk Veiligheid in de
Vrouwenopvang ontvangen. In 2020 waren we hier dichtbij maar moesten nog de nodige verbeteringen worden doorgevoerd. Er is door de organisatie hard gewerkt om processen te optimaliseren, met een prachtig certificaat als gevolg! Het komend jaar gaan we met dezelfde energie en vastberadenheid aan de slag om de kwaliteit van onze dienstverlening nog verder te verhogen.

Meer weten over welke stappen Moviera zet op weg naar een hogere kwaliteit?

Direct hulp nodig?

Neem direct contact met ons op.

088 3 744 744

Noodgeval? Twijfel niet. Bel 112

Wilt u live chatten met een medewerker?

Maandag t/m vrijdag

16:00 – 06:00

Zaterdag, zon- en feestdagen:

20:00 – 06:00

De chat is bedoeld voor inhoudelijke vragen.


Anoniem chatten

Wilt u dat wij contact opnemen?

Vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.