Kwaliteit van hulpverlening zichtbaar maken

Moviera wil de kwaliteit van haar hulpverlening zichtbaar maken. Niet alleen laten zien hoe we voldoen aan normen, kaders en richtlijnen, maar vooral wat we bijdragen aan het leven van de cliënt, want daar gaat het om! In november 2020 vond de laatste auditdag plaats voor de ISO-certificering en het Keurmerk Veiligheid in de Vrouwenopvang. Twee auditoren van Certificatie in de Zorg hebben vier dagen lang verschillende medewerkers
van Moviera gesproken.

Stappen om kwaliteit te verhogen

Kwaliteit staat permanent hoog op de agenda van Moviera. Het beleid is erop gericht om steeds concretere handvatten te creëren, waarmee we de dienstverlening aan onze cliënten verder verbeteren. Een paar zaken waar we in 2020 druk mee waren op het gebied van
kwaliteit zijn:

• Een concretere uitwerking van het kwaliteitsbeleid. Hiermee kunnen onze medewerkers praktischer aan de slag.
• Er is een stakeholdersanalyse uitgezet. De resultaten hiervan zijn gebruikt als input van het strategisch jaarplan 2021.
• De aanpak om cliëntsignalen breder in kaart te brengen is beter vastgesteld. Hiermee kunnen signalen sneller worden opgepakt.

ISO certificering

De uitkomst van de audit was voor Moviera én de cliënten zeer positief! Moviera kreeg een positieve beoordeling en heeft daarmee de ISO-certificering ontvangen. De auditoren beoordeelden Moviera als een gedreven organisatie met gedreven medewerkers, met inzicht in de eigen organisatie en binnen de teams. We hebben de basis op orde en weten een goede kwaliteit neer  te zetten samen. Iets waar we trots op zijn!

Keurmerk Veiligheid in de Vrouwenopvang

Rondom het Keurmerk Veiligheid in de
Vrouwenopvang is er (nog) geen positief advies verkregen, maar we zijn goed op weg! In 2021 dienen nog een aantal stappen te worden gezet, met de verwachting dat wij ook hier een certificaat voor zullen ontvangen.

Meer weten over welke stappen Moviera zet op weg naar een hogere kwaliteit?

Direct hulp nodig?

Neem direct contact met ons op.

088 3 744 744

Noodgeval? Twijfel niet. Bel 112

Wilt u live chatten met een medewerker?

Maandag t/m vrijdag

16:00 – 06:00

Zaterdag, zon- en feestdagen:

20:00 – 06:00

De chat is bedoeld voor inhoudelijke vragen.


Anoniem chatten

Wilt u dat wij contact opnemen?

Vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.